Oj oj, nu...

...var det riktigt länge sen. Så ska försöka o summera ihop det som hänt på ett bra sätt. Så vi börjar väl där vi slutade förra gången.

På torsdagen åkte jag hem efter ett träningspass me Johanna, käkade lunch o sen hoppade på tåget. En resa man börjar blir lite trött på för det händer inge nytt. Det e samma varje gång, men det e ju förstås olika folk varje gång o nu kan man se vilka som e vana att åka tåg o vilka som inte e det. Men det var iaf skönt o va hemma i Linkan igen, få komma bort från stresssen ett litet tag. På fredagen gick jag till Carina(min frisör) o förgade håret, TACK mamma, gissa om det va skönt. Att sitta o bara ha nån som tar hand om dig i tre timmar o snacka en hel del skit. Det e alltid lika kul o träffa Carina o jag hade verkligen inte bestämt mig för hur jag ville göra men hon hade redan tänkt hur det skulle vara. Så det vara bara luta sig tillbaka, för jag litar verkligen på henne att hon gör det bra. O det blev det verkligen, en massa blonda slingor så det blev sådär snyggt randigt.

Under lördagen var det dags att leta present till mormor som fyllde 75år på söndagen. Efter lite letande hittade vi ett halsband som var perfekt. Jag handlade till mig själv oxå en T-shirt o en kavja me trekvarts ärm, för att ha på middagen under söndagen. På söndagen var det dags att åka iväg. Med ganksa strikt order skulle vi stå på busshållplatsen 10.45, för att ta oss till Birka bussen. Där var vi o mormor o morfar var redan på bussen. Kom till stationen köpte lite dricka o tidningar sen bort till bussen. Resen upp tog ca 3 timmar med rast o stopp under vägen.Väl framme i Sthlm så skulle vi in på Pirat-båten(som morfar kallar den) o börja intaget av alkohol. Sen var det dags o checka in, vid det här laget visst mamma o jag fortfarande inte vad vi skulle få för hytt. Men det visade sig vara en lyx-hytt. Jättemysigt o rymligt. Så sen var det en blandning av drinkar, mat, TAX-FREE shopping o bara slappna av. Det var riktigt trevligt o mysigt, super god mat. Tack momor för resan, det får vi göra om.

Sen var det tillbax till verkligheten, förläsningar o jobba med uppgiften för kursen. Vilket blev mer komplicerat än vi trott o drog ut på tiden.Satt de flesta dagarna från 9 till 18. Många gånger fastande vi o funderade hur fan man skulle få fram en summa eller nyckeltal. Helgen gick snabbt, var nere på stan o köpte allegri medicin för nu ha rminpollenallergi satt igång, mindre kul. Men jag vet ju om det o det kommer varje år, så det var ingen överaskning.
Den här veckan satt vi oxå mån till ons i stort sätt varje dag från 9 till 18. Men det var så jäkla skönt nät vi va klara igår o det var rätt. Bara lite osäker på om vi räknat nyckeltal rätt. Så skönt. Idag har vi haft seminarum på detta o det kände så oseriöst det kunde vara. Speciellt när uppg var så stor som den var. Den kändes för stor när det ska  vara en tenta oxå. Vilket jag idag upptäckte att jag glömt o anmäla mig till så det blir att göra den den 4 juni istället. På ett sätt känns det klart skönt då jag kände mig stressade över hur jag skulle hinna lär mig allt tills på tisdag, men det hade ändå varit skönt att ha det gjort. Men tycker systemt inte är det optimala, man ska inte behöva anmääla sig till en tenta när man går kursen o är registrerad. Utan man ska då vara automatikst anmäld tycker jag. 

Idag annars har det inte hänt så mkt, när jag satt o försökte plugga kom en huvudvärk smygande tillsammans med kliande ögon o en trötthet pga medicinerna. Så avr tvungen o lägga mig ner o blunda för att orkade inge annat o kände mig helt borta. Sen nu på kvällen vid 17.30 var jag o Johanna ute o gick en promenad i 70 minuter, bra gjort tjejer. Det blev dock ett stopp på MC´Donalds för en glass o sen in på Coop Bygg för att kolla utemöbler o grill ;)

Imorrn blir det ner på stan under förmiddan o kika runt lite me Johanna o sen blir det lunch. Måste iaf köpa schampoo o balsam. Ska kika lite TV nu o måla naglarna, vet inte vilken färg. Ska försöka gör fler inlägg innan jag går o lägger mig.

Kramar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0