Nu var det riktigt riktigt riktigt....

...länge sen jag skrev nåt. Har varit så himla upptagen med skolan o tentor. Det var en tre-fyra veckor då allt bara rullade på efter varandra. Tentaplugg o tentor avlöste varandra o mikorekonomi hann man bli spyfärdig på ett par gånger om. Men nu e den kursen äntligen över o d e bara att vänta på resultatet på tentan, har dock inte allt för höga förhoppningar. En svår kurs från början o med den läraren vi hade blev den ändå svårare, men men nu kan man glöma det för ett tag o istället plugga makroekonomisk teori o politik som vi nu börjat med. Visst låter d kul, hehe.

Men när jag skrev sist skulle jag o klippa mig, det blev inga stora förändringar utan toppade o klippte ur lite mer i ansiktet. Det konstiga är att man alltid känner att man inte har mkt kvar när man kommer hem o sen tvättar håret först gången efter klippningen, känns som man tagit bort massor fast man inte har d. Har känt nu att jag skulle vilja färga håret, det var ett tag sen nu. Men har verkligen inte råd på det lilla studiebidraget man får när man har en hyra på 3600 som ska betalas varje månad. Så funderar på att önska mig det när jag fyller år som inte är långt bort =). Sa oxå att jag skulle leta efter nya jeans o det blev ett par( på bilden nedan) o det blev oxå en väska jag förälskade mig i affären. Då min snälla mamma sa att hon kunde betala lite mer än hälften, då kunde jag verkligen inte stå emot utan köpte den(oxå på bilden). 

             image6 

Förra veckan startade vi med makro kursen i skolan, sen under torsdagen åkte jag hem till Linkan för att va hemma i fyra dagar. Helt otroligt skönt o komma ifrån o tänka på annat faktiskt, det behövdes verkligen o jag kunde samla lite nya krafter för att ta tag i allt. Även på besök i Linkan under helgen var Eva o Pontus från Finland. Så det blev en helg med en hel del alkohol o god mat, så nu måste jag verkligen komma igång me tränningen.
Hade tänkt att jag skulle shoppa en del toppar, i färg, för det ä nåt som behövs i min garderob. Men bara för att jag ville hitta nåt så hittade jag självklart inget. Av det jag skulle vill säga, utan det blev en kofta istället(bilden nedan). I en modell som jag verkligen gillar just nu, snyggt men ändå skönt o lite avslappnat. Går dessutom att styla på många sätt.

                                                    image9

I måndags hade vi föreläsning, som aldrig håller på så länge som den utsatta schematiden, o sen stannade jag kvar o gjorde de uppgifter man skulle gör tillsammans med Isabelle, Johanne o Camilla. Gick ganksa bra faktiskt, det gäller nog bara att komma in i det, makromodeller o multiplikatorer mm, så kankse det inte ska bli allt för svårt det här. När jag kom hem fick jag världens huvudvärk, det bara bultade, så det blev ingen tränning. Johanna mådde heller inte bra, så vi stannade hemma o kurerade oss. Imorrse när jag vaknade var d bättre, d va skönt, nu e bara min mage som e lite upp o ner. Men hoppas på att det ska försvinna o inte bryta ut o bli nån influensa eller nåt liknade.

Idag(tisdag) har jag tagit det lugnt under förmiddan, för att sen ha tvättstugan vid 13. Efter mig hade Johanna tvättstugan, så när hon hade laddat maskinerna så tog vi en promenad i solen. Hade varit skönare om d inte varit så kallt. Hoppas våren kommer snart, känner för lite värme nu när det ändå inte varit eller verkar bli nån ordentlig vinter. E dessutom riktigt sugen på vårkläder ;). Sen var vi hos mig o kollade på TV o snackade, jag städade lite samtidigt inför imorrn. Sen vid 20 var det gossip girl, som vi självklart satt bänkade framför. En serie vi fastnat i o den e riktigt bra. Älskar kläderna, men skulle verkligen inte vilja byta liv med dem. Pengar e i stort sett d enda de har.

                                                   image10 

Efter det kollada vi på Grey´s Anatomy avsnittet som ska gå imorrn, då vi har en planerad utgång o kommer missa det. Så vi kollade på det idag, det var självklart bra som vanligt. Mycket som händer o drama drama.

Som sagt ska vi parta imorrn. Det blir förfest hemma hos mig innan vi, antagligen, går till Pluto(då vi kommer in gratis där) =)! Kanske ta o laga lite mat tillsammans. Så under förmiddan ska Johanna o jag åka till bolaget inför kvällen. Sen har vi föreläsning under eftermiddan, som säkert inte kommer hålla på längre än en timma. Så man hinner hem o fixa sig innan. Har ingen aning om vad jag ska ha på mig, just nu skulle jag väl vilja byta garderob dock med nån av tjejerna i gossip gril, kanske S. Det får bli en uppdatering om det senare, kan ju tom bli en bild.

XOXOXO ( =) )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0