En novell :p

Nu så, äntligen har jag tagit mig hit o tänkt uppdatera på allmän begäran. Vad har hänt sen sist, hmmm....

Torsdagen efter vår valvaka så tåg jag tåget och åkte hem till mamma, var ett tag sen vi hade setts så det var dags. Vi hann med att åka till IKEA, gå på stan, fika flera gånger, gå på bio, äta middag me mormor o morfar(som jag inte hade sett på jättelänge =) ), käka god mat o bli ompysslad. Även fira farsdag med far oxå, lite mat, snacka ski o vin! Vi eldade oxå för första gången i den nya braskaminen, det belv riktigt mysigt!



Det var en välbehövlig helg då både min kropp och hjärna sa åt mig att ta mig härifrån och åka hem. Att sitta på tåget o känna att min hjärna stängde av o kopplade bort alla tankar ju närmare hem jag kom var så välbehövligt o skönt. Att kunna slappna av o koppla bort gav så mkt o laddade mig med så mkt energi igen.

Under förra veckan hanns det med en hel del:
- de sämsta föreläsningarna fortsatte
- vi började med det nya arbete i kursen
- lite(med tyngdpunkt på lite) träning
...o självklart PARTY me tjejerna, det blev angis antipasto hemma hos mig först för att sedan sätta oss i en taxi till Bjurhovda. Där blev det mer plockmat o dricka, det värsta var att det även slank ner TVÅ geléhallon o jag som inte ätit nåt godis sen i mitten av juni FAN OXÅ! Men det var ju inte så många iaf. Efter ett bra tag var det äntligen dags o hoppa på bussen för att åka ner på stan o gå till BMB. Väl framme o innne efter en genomsökning insåg jag o mallan att det inte alls var mkt folk o dom vi trodde skulle va där hade dragit till Pluto, lite besvikna bestämde vi ändå oss för att göra det bästa av situationen o började "shake our asses"...gissa om det var några som hade skoj o stannade till tjugo i två sen då!
Lördagmorgon var det bara ta sig upp, var sig huvudet sa ifrån eller inte, för nu skulle äntligen min "nygamla" soffa komma hit. Självklart visar det sig att jag inte alls hade behövt gå upp så tidigt som jag gjorde, men men det var värt det. Så nu har jag min myspys soffa här =) Va sen ner på stan me issa en sväng innan vi käkade den efterlängade kinamaten, det var himla gott men sjukt stakt! Hem o ha soffinspektion av issa o wivi, den blev goskänd o dom stannade en stund.
Söndagen blev lugn o jag tog min sovmorgon här istället ;) !

Den här veckan har de sämsta föreläsningarna fortsatt med vår jag-fastnade-i-kopiatorn-lärare. Jag ber alla lärare som tänker skaffa fyra barn eller fler att tänka efter först o hitta en bra lösning, för det ska fan inte gå ut över oss elever att barnen e sjuka, inte kan sova, gör d ena med d andra. Vi ska ju inte få sämre utbildning ju fler barn läraren har o ska det behöva va så så vore det grymt skönt i fortsättningen om vi kunde få barnlösa lärare. Nu vill jag inte att ni ska tro att jag e emot att människor skaffar barn o bildar familjer, men när det går ut över föräldrarnas arbete o resulterar i försämrat resultat då tycker jag det finns ett problem att lösa nånstans.

Vi har försökt komma igång med arbetet ordentligt den här veckan, viss dagar har det gått bra o andra lite segt. Går o väntar på att få intervjuer o nu verkar det vara nära....hoppas hoppas!

Har känt mig nere den hr veckan, vet inte rikitgt varför eller ja, egentligen gör jag väl det. Inget jag orkar visa utåt för orkar inte prata om det me alla o vill heller inte, så sätter på en yttre mask men tror det ibland lyst igenom iaf. Dom som vet dom vet och det räcker! (Till den som tycker det e tråkigt att jag inte säger allt så kan jag bara säga sorry men det här e ändå len hel del för min egen skull, men kan ändå inte skriva ut allt för vet inte vem som läser!) Har insett att jag kommer ha såna här dagar fram tills dess att "problemet" e löst.

Precis när jag stängt in det o vridit om nykeln så kom du, låste upp o öppnade igen. Så nu måste jag börja om nästan från början igen, tack för den! Hur länge ska vi hålla på såhär?

Peppen har än så länge den här veckan lyst me sin frånvaro men imorgon så ska mina tjejer; Angi, Mallan o Rebban, locka fram den igen. Blir resa till Stockholm me föreläsning under förmiddagen, sen shoppning o vin innan vi styr hemåt igen. Kommer nog bli skitkul... Ska försöka hitta en klänning till lördag, då det e Issa fördelsdagsfest. Har sett en som jag tror jag vill ha, får se vad jag kommer hem med!

Nu e det verkligen dags att sova, ska snart upp igen!

Godnatt, dröm sött


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0