Äntligen helg...

efter fösta skolveckan :p o nu skulle vår resa äntligen bli av som vi pratat om så länge. Vi åkte nämligen hem till mig i linkan o bodde alla fem hemma hos pappa. Från början hade jag inget detaljerat schema men efterhand när jag insåg vad alla ville besöka så blev det ett ganska fullpackat schema men utan att bli stressigt.

Fredagen började med sovmorgon o alla vaknade utvilade och glad. Kaffe sattes på och sen blev det kölappar till duscharna. Efter frukosten bar det av på en roadtrip med många destinationer. Den första blev mitt jobb de flicksen ville se vart jag jobbade...min chef tyckte inte d va roligt för dom att bara få se receptionen så han sa att jag kunde få ge dom en snabb rundtur. Gissa om dom blev glada för det är inte många som släppa innanför dörrarna. Så nu vet ni tjejer vad det är jag gör o vad jag sitter alla veckor under sommaren! Nu slog godis suget in o det bar av till Cloetta o fabriksbutiken där godis säljs väldigt små summor ;) På väg in mot stan igen lockade grattis kuffy o vi åkte till pappas jobb för att ladda upp inför shoppingen som skulle bli av  under eftermiddagen. Å shopping blev det, speciellt för wivi som fyndade en massa på rean ;) För att ha tid att göra oss iordning inför kvällen insåg vi att nu var det dags att bege sig till mataffären o framför allt bolaget ;) Som sagt blev det utgång o vi började med att gå till Platens o säger vara vad har hänt med stället...så vi gick till Harrys istället. Där var det mkt bätter även om det fanns en fyndhörna, hehe!





Lördagen blev det ytterliggare en sovmorgon när vi väl vaknade till liv åkte vi buss in till stan för shopping. Även nu hittade vi en hel del. Blev en lunch på Steves, när vi fick maten blev alla tysta o koncentrerade sig på sin mat o att äta. Vi var alla trötta o hungriga. Vi lämnade angi som nu skulle sova hos carro medan vi gick ner till station för att hämta rebban som kom med tåget. Så kul att hon kunde komma :D Hem käka o sedan börja göra sig iordning för vi skulle till carro som skulle ha party sedan utgång denna gång till BK. Hemma hos carro var det mkt folk, vissa lite underligare än andra...många som ifrågasatte vad vi gjorde där, varför vi skulle dit osv men jag satte dom alla på plats genom att förklar att jag minsann var från stan så kom inte här o kom...ingen hade ju heller nån bra förklaring till varför man inte skulle dit...har man inga argument ge dig inte in i en diskussion! Toa o rökt kön, som var samma, blev alltid en plats för lite gnäll när vissa tyckte dom fått vänta alldels för länge :p Väl ute hade vi skit skoj. Mer än så från den kvällen bjuder jag inte på...irriterande för vissa? säkert :D What happens in Linkan stays in Linkan!



Söndagen blev en riktigt bakisdag o tjejerna packade ihop sina saker för att sedan ta tåget hem. Jag stannade en dag till för att åka hem me angi på måndagen. På måndagen träffade jag mamma på stan o vi tog lunch o sen blev det llite shopping innan jag åkte hem packade väska o åkte till station för att träffa angi o ta tåget hem. Det kändes som en kortare tur än vanligt men var nog för jag hade angi o prata med :D  


Kommentarer
Postat av: Mallan

vilken underbar helg det var =) allt var super, linkan, godiset, csi, shoppingen, festerna, din familj =) loveliii!!!



PUSS

2009-02-04 @ 22:45:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0