Födelsdagsfika

I torsdags var det dags för fika hemma hos Angi då hon fyllt år. När jag, rebban o wivi kom dit satt angi o mallan o spelade guitar hero för fullt :p medan marry tittade på. Men snart dukades det fram härligheter...den godaste kladdkakan ever, fruktsallad, kesella och grädde. O gissa om kladdkakan försvann snabbt, angi var tvungen o ta bort en bit åt slemma som inte kommit än. Det blev mkt kackel o som vanligt kommer marry med skitroliga kommentarer som får en att vika sig dubbel!  Allitd roligt när vi ses allihop, eller ja, nästan alla för bellan låg hemma me feber, blir alltid mkt skvaller och skratt!

Igår var jag i skolan...dom har ju kommit på att vi har för lite poäng i national ekonomi så vi får läsa en kurs på distans nu. Så igår var det första föreläsningen, vilken höll på mellan 9.15 o 16.00. Som tur var så var det en bra lärare, inte så konstigt för han var inhyrd från Södertörn...riktigt bra och kom med små rolig kommentarer. Han hade dessutom kopierat upp ett kompendium o lagt i en plastficka åt oss så det skulle bli enklare för oss alla...det ni mdh-lärere där har ni nån att ta efter! 

Under föreläsningen frågade angi om jag ville följa me henne hem o hjälpa henne baka. Så när det avr slut gick vi hem till henne...bakade och mitt i allt fick jag ett vinglas i handen o hon började laga mat åt oss båda...du e alltid lika söt, gumman! Vi åt och bakade lite till innan Tobbe o hans kompisar kom för att äta upp allt...trodde vi iaf...men vet inte om det blev så sen? Vi tog vinglasen o kollade på Melodifestivalen...vilket fiasko! Vet inte ens vad man ska säga...allt var lite småkonstigt. Hoppas det blir bättre dom andra gångerna!

När jag vaknade idag och tittade ut så var det ett vinterland men ett tjockt fluffigt vitt täcke. Jag som trodde våren var på väg nu. Inte gjort mkt idag tagit d lugnt och bakat bröd...gjorde lite förändringar i receptet för att få det lite grövre och nyttigare. Resultatet blev riktigt lyckat. Wivi kom förbi på en fika för att göra ett smaktest ;) Nu sitter jag i soffan med datorn o på TV försöker Beck lösa ett mord...det kommer nog lösa sig i slutet! Hemskt när barn dör o än värre när de blir mördade! Säger bara fy fan...  

Kommentarer
Postat av: Marran

Läs min blogg pronto! Surprise for you sötis:P

2009-02-10 @ 09:53:36
URL: http://enredigtjej.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0