Hemma hos familjen...

Som sagt åkte jag hem för att fira jul o träffa familjen...men skulle även jobba en del. Jag kom hem på fredagen så hade en helg framför mig innan det var dags för jobb. Väl hemma kändes det väldigt skönt, avslappnande och (som i ett inlägg tidigare) en lättnade över att få komma bort ett tag o hem där man bara kan vara o bli ompysslad. Under helgen blev det shopping av julklappar till familjen, hade dom flesta kvar som varje år. Även en hel del sömn ;)

På måndagen var det dags att ta sig till jobbet...prata med alla som frågar samma saker; hur det går i skolan? Trivs jag? osv. Fick lära mig nya uppgifter och ansågs lära mig dem så snabbt att jag kunde vara ansvarig för dem nästa dag...men d gick bra =) Blev en heldag även om jag inte räknat med det = mer pengar! Tisdagen skulle jag jobba igen o fattade inte hur jag skulle komma upp så tidigt, hade varit en höst bestående av väldigt få tidiga morgonstunder. Men det gick bra o jag kom upp. Alla icke röda dagar blev jobbdagar...var ändå helt okej även om jag hade velat vara ledig.

Va kul o var tillbax på jobbet men insåg att det räcker i små doser...skulle jag fortfarande jobba där idag skulle jag vilja ha större ansvar med mer uppgifter...vilket jag inte kan få utan en utbildning då fick mig att inse att jag ändå e på rätt spår.



På julafton blev det hemma hos mamma på förmiddagen och mormor och morfar kom förbi, der blev gröt innan det var dags för julklappsutdelning o mys. För att sedan bli hämtade av pappa o hem till dit. Där kikade vi på Kalle innan det var dags för julbord med alla dess tillbehör...blev lika mätt som vanligt o kände mig lite lagom seg till dagens andra julklappsutdelning. Det blev en ritkgt mysig jul...mkt mat som vanligt...o en del stunder för slappande men även promenader :p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0