Tillbax till verkligheten...

...i v-ås för plugg till en omtenta i mikroekonomi. Är verkligen inte mitt ämne o så himla omotiverad speciellt när vi haft den läraren vi haft...man känner bara att d här kommer man aldrig förstå för han kan inte förklara. Så nu har jag insett att d gäller bara lära sig att det är så här det är o jag kommer aldrig få reda på varför d blir så eller så. Men jag e så att jag vill veta att 2+5=7 och inte få att 2+x=7 och mer än så får du/behöver du inte veta. Tentan gick verkligen inte bra men med min nya insikt ska jag försöka klara av den nästa gång och få den ur världen!

Mitt i allt pluggander blev det inga stora mängder av kackel o skvaller men vi har allt tagit igen det. Kvällen före tentan var jag o mallan hemma hos bellan då bellan kläcker ur sig; jag har ju en flaska rött. Vi skulle ju kunna at ett gals vin! Mest på skoj men jag o mallan kollade i direkt på varandra o kände hur suget efter ett glas steg. Låter lite som vi e alkisar men så farligt e det inte! Vi kom på att det var en ganska bra idé o ta ett glas, man slappande av o hade lättare o somna utan att ligga o virda o vända på sig inför morgondagen.

Efter en vecka bara det av hemåt igen för nu hade jag tid hos min frisör, underbara Carina. Trodde hon skulle klippa av mer men glad för då blev det inte så kort nu när jag äntligen fått d lite längre igen. Vi hade mkt o ta igen då vi inte setts på ett tag så vi drog över tiden o hennes nästa kund fick snällt sitta o vänta...hon e för snäll mot mig...men tycker lite synd om hon som fick sitta o vänta! Men men så är det när man är stammis :D Fick även "skäll" för att jag är där för lite, inte för att mitt hår mår dåligt av det utan för att vi ses alldels för lite nuförtiden!

Efter några dagar hemma åkte jag tillbax till v-ås för nu skulle skolan börja igen. På måndag kvällen blev vin hemma hos mig för nu var vi alla tillbax i stan o var tvungna o kackal av oss ;) På onsdagen började skolan och som vanligt på MDH så är adminstrationen inte den bästa så mitt under allas vi-får-äntligen-gå i-samma-klass-igen-glädjeyra så säger som att eftersom vi är så många som kommer vi dela på klassen. Så nu får vi inte gå i samma klass iaf men vi får göra det bästa av situationen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0