I´m back

Jag vet att det är alldels för länge sen sist men jag har inte haft någon lust eller motivation och har därför låtit bli men nu är jag tillbaka. Jag har inte gjort alltför mycket under tiden jag varit borta. Har mest blivit pluggande, vilket betyder letande och läsande artiklar för uppsatsen. Eftersom pollensäsongen för min del är i full gång och jag käkar medicin så blir jag, som alla andra år, trött, seg och lite tung i huvudet så efter dagar med plugg är jag riktigt slut och slänger mig i soffan. Det kommer ju hålla i sig ett tag så är bara vänja sig.

Jag har hunnit med att årets första rosé på uteservering, Varda, med Louise och Madde från projektgruppen och även Sarah kom förbi en stund. Kul och skönt me en tjejsnack och bara koppla bort studierna för en stund. Det hela slutade me att vi hamnade på riktigt god spontan middag. Det var riktigt trevligt och roligt och träffa nya människor.



Jag har på slutet insett hur mycket jag hatar falska människor. Att spela på känslor för att sedan bara släppa det, låta nån komma nära för att sedan se den personen backa undan...ibland överraskande snabbt. Men vad jag hatar mer är hur såna människor får mig att känna. Hur de kan få mig att ifrågasätta mig själv och allt jag "är". Att jag kanske ändå inte duger som jag är utan att jag kanske borde ändra på mig för att passa in bättre eller uppfattas på ett annat sätt. Det känns extra svårt eftersom jag tycker att jag verkligen har hittar mer mig själv sen jag flyttade och nu kan nån få mig att ifrågasätt det. Även om jag vet att jag duger som jag är så kommer det stunder då jag ifrågasätter om det verkligen räcker och duger?

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0