En long-weekend i Linkan

På torsdagen förra veckan så hoppad jag på tåget för att åka hem till Linkan för en lång helg, iPod hörlurarna åkte på och jag somnade snabbt men det är väl inte konstigt efter alla stress som jag lever, andas och omringar mig nuförtiden. När jag kommer fram skiner solen, underbart =) Hem för att lämna väskan och käka lunch sen åkte jag in till stan igen och strossade runt medan jag väntade på mamma som jag ganska lätt övertalade att gå tidigare från jobbet...vi gick runt och det blev lite shopping som jag egentligen inte hade råd med men man lever bara en gång. Efteråt begav jag mig hem för att följa med syrran till gympan...som för övrigt är på min gamla skola så det var en lite flashback. Det var så skönt att vara hemma och ha ett helt hus att rör sig i, lite mer ytor och ett riktigt kök. Jag gillar min lägenhet men ibland känns den lite liten :p

Fredagen började med farfars bergravning som gav lite blandade känslor. Det känns lite konstigt att han inte är kvar längre men samtidigt i och med att han har varit sjuk i mer än tio år så var det länge sen han var "sig själv", den farfar som han var när jag var liten. Det var en fin begravning med en bra präst som fångt farfar på pricken. 
På eftermiddagen hade alla olika ärenden att göra så jag och pappa åkte på våra, det var skönt och kul att va själv me pappa en stund då det var ett tag sen sist =) När vi kom hem så tog jag en powernap för att orka med kvällens aktiviter som skulle bjuda på fest på jobbet. Även om jag inte jobbar just nu så var jag välkommen och eftersom jag inte kunnat gå på dom tidigare var jag tvungen och ta chansen för att se allt jag hört talas om live. Om det var en upplevelse...tänker inte avslöja allt men kan säga att alla släpper lös och visar sina dolda sidor!

Lördag morgon och jag var tvungen att sätta klockan, så jag hann vakna, äta frukost och duscha, för idag skulle mina girls komma med tåget...yeeaahh! Så vi hämta dom på stationen och belv avsläppta på stan för även om ingen av oss hade pengar till shopping så har vi alltid pengar för en kaffe. Så vi begav oss till Barista som blev min och angies favorit i sommras...där skaffade vi stammiskort så vi drack kaffe och gjorde en god gärning samtidigt. Sen hem för att kvällen skulle bjuda på antipasto tallrik(som vi fixade, angie har drillat mig och mallan bra hihi) och vin innan det var dags att bege sig till CC och hockey, eftersom min pappa fixa biljetter åt oss. Det var riktigt kul att gå med mina girls och underbart att va i hallen igen...nu behöver vi ju inte diskiter hur matchen gick men men. Efter matchen gick vi och tag ett gals vin, sen köpte vi godis och chips för att sen åka hem och bädda ner oss i soffan me sopranos.



Söndagen bjöd presenter och gratulationer...wiieee...sen åkte vi till mamma för födelsedagsmiddag och mormor & morfar var där...så det blev god mat, trevligt sällskap och en hel del skratt. Av angie och mallan fick jag twilight bcökerna i olika omgånger under dagen, som är luriga dom där två...så nu är jag helt fast har svårt att lägga ifrån mig boken när jag börjat läsa! På kvällen blev det mer sopranos innan läggdags. Under måndgen hade vi ett möte inbokat på LiU, lunch på Barista innan vi satte oss på tåget för en färd hem.



Det var en underbar helg som gav lugn, avslappning och fick våra tankar på andra håll för första gången på länge! Det behövdes verkligen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0