Tiden flyger förbi

Förra helgen valde vi att ta en halv helg ledig för att dricka vin och shake ass...just då var det riktigt skönt att för en gångs skull få tänka på nåt annat en skolan vilket är det vi annars gör 24 timmar om dygnet 7 dagar i veckan! Insåg dock snabbt när jag vakande på söndagen att jag missat pluggtid men samtidigt orkarde jag inte oroa mig för det, är ändå konstant stressad nuförtiden me hälso- och sömnproblem. Efter kontaterandet och ha känt efter hur jag mådde tog jag mig upp och försökte vakna till och fixa till mig innan famlijen Fredriksson skulle hämta upp mig för denna söndag skulle bjuda på ljusparty hos familjen Grimaldi =) Alltid lika mysigt och ett välkomnat miljöombyte från min lilla lägenhet som det spendars myckte tid i då jag inte har tid att vara på äventyr nuförtiden. Det blev mycket skratt när historier från barndomen kom fram och vi fick höra allt som stackars Murre har fått vara med om! Efteråt blev det storhandling för att fylla på skåpen me mat nu när vi äntligen hade fått pengar. 

I veckan har vi läst artiklar, haft panik, skrivit artikelgranskningar, tryckt in akademiska ord för att få det att låta bättre, haft seminarier. Det är detta som har gett mig ständig huvudvärk nu i veckor och att sova om nätterna går inge vidare då jag inte kan varva ner och slappna av. Det blir några timmar då i alla fall kroppen får vila men vaknar och känner mig lika trött i huvud som när jag gick o la mig. Har bara velat kasta ut artiklar genom fönstret, dra täcket över huvudet och gömma mig...ja, jag har inte varit så värst postiv utan känt mig ganska nere emellanåt denna vecka. Men har vare sig ork eller tid att ta tag i det. Är så glad att jag har mina två änglar med mig hela tiden...utan er skulle det vara så mycket jobbigare! Igår hade vi i alla fall sista seminaret så slipper vi den ångesten och det är såååå skönt men vi ska inte ropa hej innan vi hoppat över bäcken. För nu har vi en individuelle reflektion och ett projekt kvar i denna kurs, sen ska vi göra en inlämning och ett PM i vår extra kurs och allt detta på ca tre veckor.

Som toppen på allt så har jag blivit förkyld och har riktigt ont i halsen, som att jag skulle ha tid o vara sjuk nu. Hoppas det försvinner eller i alla fall inte blir sämre...kan ju inte vara sjuk nästa helg ;)

Imorrse vakande jag, solen lyste och det var ljust i min lägenhet så jag var riktigt säker på att klockan av typ 11-12 men då va hon 7:36...haha...så det vara bara vända på sig och försöka somna om för inte en chans att jag går upp så tidigt när jag inte måste även om jag kände mig relativt "pigg". Idag har jag inte gjort nånting förutom tagit en promenad i solen =) Nu ska jag gå o ta fram nåt ur frysen som blir dagens middag!

XOXO


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0